Sy Penelopeia on (alkuperäinen nimi “Salka”) ollut nykyisellä omistajalla vuodesta 2007. Sitä ennen omistajia on ollut ainakin kolme. Nykyisen omistajan aikana veneellä on matkapurjehdittu Suomenlahdella ja Saaristomerellä kipparina omistaja tai juniori Lauri. Veneessä on 4 makuupaikkaa. Sy Penelopeia on osoittautunut turvalliseksi ja luotettavaksi purjeveneeksi.
Vene on maalattu tummansiniseksi ja muutoinkin uudistettu perusteellisesti vuonna 2004:
- Purjeet (iso, rullagenoa ja genaakkeri WB Sails, Harken Furling System, lazy jacks)
- Moottori (Nanni Kubota N2.14, 14 hv) ZF HBW -vaihteisto
- Kansiheloitus (Lewmar/Harken)
- Sprayhood (MP Venekuomu)
- Mittaristo (Raytheon ST60)
- Ruoriohjaus (Whitlock Cobra -ohjausjärjestelmä, Navico WP30 autopilotti)
- Karttaplotteri ja VHF (Garmin)
- Maasähköt (3 x 84 Ah akut, Invac-laturi)
- Lämmitin (Webasto AT 2000)
- Lämminvesijärjestelmä (Isotemp)
- Jääkaappi (Isotherm SP) ja uunillinen kaasuliesi
- Jabsco -toiletti ja septitankki
Sy Penelopeian kotisatama on Sirpalesaari, Helsinki (Suomalainen Pursiseura).
Sy Penelopeia (she originally sailed under the name “Salka”) has been owned by the current owner since 2007 and cruised mainly on Gulf of Finland skippered by the owner or son Lauri. Layout version with 4 berths. Sy Penelopeia has proved to be safe and reliable sailing boat.
The boat has been painted (marine blue) and also otherwise completely refitted in 2004:
- Sails (main sail, genoa and gennaker WB Sails, Harken Furling System, lazy jacks)
- Engine (Nanni Kubota N2.14, 14 hp), ZF HBW gearbox
- Deck equipment (Lewmar/Harken)
- Sprayhood (MP Venekuomu)
- Instruments (Raytheon ST60)
- Steering system (Whitlock Cobra, Navico WP30 WheelPilot)
- Chartplotter and VHF (Garmin)
- Battery banks (3 x 84 Ah, Invac battery charger)
- Heating (Webasto AT 2000)
- Waterheater (Isotemp)
- Top opening cool box (Isotherm SP) and gas stove with oven
- Jabsco marine toilet
The homeport of sy Penelopeia is Helsinki (SPS Yacht Club).